nuffnang

Friday, August 6, 2010

Jujur atau Bohong

Salam to all.. sorry ye malam ni xsempatla nak siapkan 'Dia sahabatku 3' nanti ada masa aku sambung lagi.malam ni aku kena tidur awal. sok ade kelas pagi n petangnya plak ada meeting ng group aku.

well berbalik pada topik di atas. aku heran la dgn org yg mengatakan kata-kata pembohongan itu adalah kerana untuk menyelamatkan keadaan dan tidak mahu melukakan perasaan orang. Bagi aku itu bukan untuk menyelamatkan keadaan tapi menyelamatkan dirinya sendiri sahaja. Bah kan lebih teruk jika kata-kata pembohongannya itu ketahuan. Lagi berat masalah yang akan menimpa diri nanti. Yang rugi diri sendiri jugak. Tiada salahnya untuk berkata benar. Biarlah si dia melenting buat seketika daripada membawa rajuk berpanjangan..lebih parah jika disebabkan pembohongan itu, sesuatu hubungan tidak kira persahabatan, percintaan, perkahwinan atau kekeluargaan HANCUR.

Dalam sekelip mata kepercayaan pada kita pasti hilang seratus peratus. Kawan-kawan setuju atau tidak kalau aku katakan kata bohong itu lebih memudaratkan dan penuh beracun berbanding penawar. Maka berterus teranglah kamu dengan kata-kata yang benar lagi benar seadanya.

Sesungguhnya kata-kata benar itu adalah penawar bagi kedukaan dan segala macam masalah. Aku cukup anti dengan orang yang suka bohong padaku event orang tu adalah yang paling dekat denganku. Aku tak dapat terimanya apabila mengetahui akan kebenaran yang sebenar. Sakit hati ni kan.

Oklah kengkawan got to go now..mata ngantuk..mau layan tdo..mau mimpi indah-indah..mimpi dikelilingi duit best jugak ni..hahahaa...berangan jelah ko ida..hahaha...
gudnite allz..tata


6 comments:

  1. betul tue...better cakap jujur daripada menipu..sekali menipu, kne pk plak menipu seterusnye..
    then terus-terusan lah menipu..dats y, i xsuke n sgt benci org yg menipu..daripada menipu baik ko senyap!!...emo la plakkan...hehe..;p

    ReplyDelete
  2. hahaha..tau xpe..kn benci kn org wt cmtu..xkrala org yg krg rpt ke yg rpt ke..tp lau yg rpt lg kta skt ht kot..huhuhu..benci..benci...xfhm tol la kn..hehehe jom kta emo sma2..wakaka

    ReplyDelete
  3. elly: hoh..pew cte???sape nih???yg wat my chenta saket ati ssgt neh???

    ReplyDelete
  4. elly...org tula spe ag..hehehe yg asal dr birmingham tula...hahahaHaa...

    ReplyDelete
  5. elly: heheh..spe plak laa yg dr birmingham plak ni???elly ne dah laa blurr..huhu..h.mate akak ke???kui3..

    ReplyDelete
  6. Hahaha..pndai pn...dia tu kn sllu ngaku dr burmingham..hihiihii

    ReplyDelete