nuffnang

Monday, November 29, 2010

WHY?

Kenapa rasa tu muncul harini? Kenapa? Setelah sekian lama ia muncul kembali. Tapi kali ni ia datang dari orang yang berlainan dan situasi yang berlainan. Feel so loss today. Rasa ni sukar untuk ku tafsirkan kerna hanya aku yang mengalami dan memahaminya. Tapi disebabkan rasa ini suatu ketika dulu membuatkan aku berubah menjadi bukan diri aku yang sebenar. Sikap dan sifatku yang dulu sedikit demi sedikit terhakis dek rasa ini yang telah lama berbuku di hati. Sekarang setelah aku berusaha untuk memulihkannya ia kembali datang. Kenapa ia muncul di waktu macam ni. Kenapa kau membuatkan aku seolah-olah aku ni tiada perasaan? Sungguh ku tak mampu lagi menanggung keperitan dari rasa ini. Kata-kata mu yang berbisa telah menambah luka lama di hatiku.


Kau sungguh kejam. Langsung tidak memikirkan akan perasaanku. Sungguh sampai mati setiap patah perkataan dan kata-kata kau akan ku sematkan kukuh di hati dan di ingatanku. Andai selepas ini aku berubah menjadi lebih kejam dari dulu jangan kau salahkan ku kerna diriku sudah tidak berdaya menerima rasa ini lagi. Aku bukannya insan luar biasa yang mampu menerima itu semua dengan hati terbuka. Aku hanyalah insan biasa dan pastinya walau sedikit pun walang di hatiku pasti ada.


Sungguh ku tak mampu melupakan kata-kata ‘manis’ mu itu. Perit sungguh perit. Maafkan aku kerna aku tak upaya memenuhi permintaanmu yang kukira sudah terlampau dan melebihi kemampuanku. Kini jawapannya sudah ku ketahui. Kebenaran telah terbongkar dan ini menyebabkan hatiku sudah menjadi tawar setawarnya serta kering kontang. Tak mungkin kau mampu jadikannya sesubur tanah di Nil dan sejernih air di Gangga.


Luka yang kau berikan ini terlalu dalam. Tidak keterlaluan ku katakan aku tidak mampu berhadapan dengan kau apatah lagi memandang mu lagi walau hanya bayang-bayangmu kerna ia membuatkan aku lebih terluka. Izinkan ku teruskan langkah tanpa menoleh mu lagi. Hatiku sudah tak mampu ku ubati lagi. Biarlah masa, keadaan dan Allah sahaja yang menentukannya.



No comments:

Post a Comment